Zespół Przychodni Specjalistycznych SP ZOZ w Tarnowie.

Nowa rejestracja ZPS oceniona na piątkę

Bardzo dobrze – taką ocenę otrzymała nowa rejestracja Zespołu Przychodni Specjalistycznych w Tarnowie od zdecydowanej większości ankietowanych. Sondaż został przeprowadzony w bezpośrednich rozmowach z osobami oczekującymi na rejestrację. Przepytano około 70 osób w różnych dniach i porach. Wszystko po to, aby uzyskać najbardziej możliwie pełną wiedzę w celu sprawdzenia i ewentualnej poprawy systemu.

Przypomnijmy, rejestracja w zmienionej formie funkcjonuje od kilku miesięcy, po otwarciu nowego budynku ZPS przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie. Obecnie należy wybrać stosowną opcję w biletomacie, pobrać bilet z numerem i oczekiwać na wyświetlenie oraz wywołanie do odpowiedniego stanowiska.

– W związku z otwarciem nowej części budynku przychodni, a co za tym idzie nowej rejestracji, pacjenci zyskali większą powierzchnię poczekalni, jak również lepszy komfort obsługi poprzez wprowadzenie rejestracji przy wykorzystaniu biletomatu. Pacjent pobiera bilet i oczekuje na swoją kolej. Powoduje to większy porządek w rejestracji, a w konsekwencji zmniejszenie napięć między pacjentami. Unikamy konfliktów na tle – kto ma pierwszy podejść do stanowiska – mówi Dorota Lubaś, kierownik rejestracji ogólnej ZPS. Podobne odczucia mają pacjenci.

– Jestem osobą starszą i bez większych trudności poradziłam sobie z rejestracją. Monitory są czytelne, a komunikaty dźwiękowe zrozumiałe – powiedziała jedna z ankietowanych kobiet. Rzecz jasna byli też pacjenci, którzy nie do końca potrafili odnaleźć się w nowym warunkach.

– Na szczęście z pomocą przychodzą rejestratorki. Za pierwszym razem nie wiedziałam, co wybrać. Po chwili podeszła do mnie pani z rejestracji i podpowiedziała, jakie kroki mam wykonać. Przy kolejnej wizycie nie miałam już problemów – stwierdza pani Aneta, która w ZPS leczy się już od dekady.

W ankiecie pytano o trzy aspekty: funkcjonalność i obsługę systemu, komfort oczekiwania na rejestrację, a także zachowanie personelu rejestracji. Pacjenci mogli wystawić oceny: negatywną, wiele do poprawy, dostateczną, dobrą i bardzo dobrą. W 99 procentach rejestratorki otrzymały ocenę bardzo dobrą bądź przynajmniej dobrą. Wiele pochwał dotyczyło również komfortu oczekiwania.

– Zmiana zdecydowanie na plus. Pamiętam czasy, gdy staliśmy w kolejkach w małym korytarzu. Obecnie do dyspozycji mamy dużą przestrzeń i wygodne siedziska. Można spokojnie usiąść i coś przekąsić w oczekiwaniu na rejestrację – zauważa Tomasz, który do ZPS przyjeżdża z jednej z podtarnowskich miejscowości.

Przy okazji ankiety nie brakowało też spostrzeżeń dotyczących czasu oczekiwania na wizytę u najbardziej obleganych specjalistów. W tym przypadku jednak możliwości ZPS są ograniczone przez kontrakty z Narodowego Funduszu Zdrowia. Należy pamiętać, że przychodnią jest największą w Tarnowie i okolicach. Co roku oferta medyczna ZPS cieszy się rosnącą popularnością, ze wsparcia specjalistów ZPS korzysta prawie 170 tys. pacjentów, a liczba wykonanych świadczeń przekracza 1 milion.

Zespół Przychodni Specjalistycznych zaprasza pacjentów do przesyłania wszelakich opinii na adres mailowy promocja@zps.tarnow.pl. Wasza opinia jest dla nas najważniejsza.