Gdzie kupisz lek? Zadzwoń 800 190 590 – bezpłatna infolinia dla pacjentów
Ministerstwo zdrowia uruchomiło specjalną infolinię w sprawie dostępności do leków. Dzwoniąc pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta – 800 190 590 – można dowiedzieć się, w której aptece jest do kupienia lek potrzebny pacjentowi.
Połączenia będą odbierać konsultanci Narodowego Funduszu Zdrowia i Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego. Na stronie internetowej Ministerstwo zdrowia zamieściło instrukcję korzystania z infolinii👇
✅Jak połączyć się bezpośrednio z konsultantem od leków?
1. Wybierz bezpłatny numer 800 190 590
2. Zgłosi się automatyczna sekretarka, która poprosi Cię o wybór tematu rozmowy
3. Z klawiatury telefonu wybierz cyfrę 3. Wtedy połączysz się z konsultantem, który podpowie Ci, gdzie kupisz lek, którego potrzebujesz.
WAŻNE❗️ Wybierając cyfrę 3, połączysz się z bezpośrednio z konsultantem od leków. Jeśli dzwonisz w innej sprawie, wybierz cyfrę 1 lub 2.
✅O czym warto wiedzieć dzwoniąc na infolinię?
Z infolinii dowiesz się, w której aptece znajdziesz swój lek. Przed wizytą w aptece upewnij się, że lek jest na miejscu. Numer telefonu do apteki poda Ci konsultant podczas rozmowy.
Pamiętaj, że infolinia informuje o dostępności leków. Nie udziela informacji o dawkowaniu leków, ich zamiennikach oraz nie rezerwuje leków w aptece. O te szczegóły zapytaj swojego lekarza lub farmaceutę.
UWAGA‼️
Infolinia działa od poniedziałku do piątku, od godz. 8.00 do 18.00.