Wewnętrzny System Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem

Zespołu Przychodni Specjalistycznych sp. z o.o. w Tarnowie

Wewnętrzny System Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem działa w oparciu o:

  • System Zarzadzania Jakością ISO 9001:2015,
  • System Zarządzania Środowiskowego ISO 14001:2015,
  • System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji ISO/IEC 27001:2022.

 

Procedura obowiązuje wszystkie osoby udzielające świadczeń zdrowotnych w Zespole Przychodni Specjalistycznych Sp. z o.o. oraz osoby biorące udział w udzielaniu świadczeń zdrowotnych, jak również pacjentów i ich rodziny. Procedura dotyczy systemu zgłaszania zdarzeń niepożądanych, które pojawiły się w podmiocie leczniczym podczas udzielania świadczeń zdrowotnych.

 

Kluczowe pojęcia

  • zdarzenie niepożądane – zdarzenie zaistniałe w trakcie udzielania lub w efekcie udzielenia bądź zaniechania udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej, powodujące lub mogące spowodować negatywny skutek dla zdrowia lub życia pacjenta, w szczególności zgon, uszczerbek na zdrowiu lub rozstrój zdrowia, chorobę;
  • świadczenie zdrowotne – wszelkie działania służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia;
  • osoba udzielająca świadczeń zdrowotnych – osoba, która na podstawie odrębnych przepisów uprawniona jest do udzielania świadczeń zdrowotnych lub osoba legitymująca się posiadaniem fachowych kwalifikacji do udzielania świadczeń zdrowotnych w określonej dziedzinie medycyny;
  • pacjent – każda osoba fizyczna poddawana procedurom medycznym w podmiocie leczniczym.

Misja i Cele :

Zespół Przychodni Specjalistycznych Sp. z o.o. działa jako spółka wieloprofilowa, kompleksowo świadcząca usługi medyczne na rzecz społeczności subregionu tarnowskiego, opierając się na nowoczesnych rozwiązaniach i technologiach.

Od początku istnienia kreujemy markę i wizerunek firmy w pełni profesjonalnej, świadczącej kompleksowe usługi, przyjaznej dla pacjenta i nowoczesnej. Zdrowie – Profesjonalizm – SukcesJakość – Bezpieczeństwo to hasło, które staramy się realizować każdego dnia. Realizacja misji stawia przed spółką konieczność określenia celów, których osiągnięcie zapewni stabilne jej funkcjonowanie, zadowolenie pracowników i pacjentów oraz stały rozwój.

 

Szczegółowymi celami spółki są:

  • Poprawa jakości i rozszerzenie zakresu świadczonych usług ambulatoryjnych o nowe specjalizacje.
  • Poprawa jakości i rozszerzenie świadczonych usług w zakresie leczenia szpitalnego
    o nowe specjalizacje.
  • Poprawa jakości i rozszerzenie zakresu świadczonych usług z zakresu rehabilitacji leczniczej.
  • Wprowadzenie nowych form wsparcia dla osób z zaburzeniami w zakresie zdrowia psychicznego.
  • Rozwinięcie Podstawowej Opieki Zdrowotnej.
  • Zwiększenie spektrum i liczby usług komercyjnych.
  • Wykorzystanie istniejącego potencjału kadrowego, sprzętowego, lokalowego.

 

Długoterminowymi celami spółki są:

  • Systematyczne zwiększanie przychodów.
  • Rozwój specjalistycznego lecznictwa ambulatoryjnego.
  • Utrzymanie lub poprawa pozycji na rynku świadczonych usług.
  • Uzyskiwanie satysfakcjonujących wyników działalności.
  • Wzrost satysfakcji pracowników z otrzymywanego wynagrodzenia za pracę.

Program działań dla poprawy jakości i bezpieczeństwa

 

tworzony corocznie na podstawie wyników analiz, wskaźników, badania satysfakcji, audytów wewnętrznych. Podlega weryfikacji pod względem realizacji zaplanowanych zadań/zmian oraz efektów dla poprawy jakości i bezpieczeństwa.

Rejestry Zdarzeń Wewnętrznych

zgodnie z funkcjonującymi systemami zarządzania (System Zarzadzania Jakością ISO 9001:2015 oraz System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji ISO/IEC 27001:2022) obejmują opisane zasady, procedury, w tym procedury medyczne, instrukcje epidemiologiczne, zapewniające skuteczny nadzór nad jakością
i bezpieczeństwem udzielanych świadczeń medycznych oraz określają zasady identyfikowania i zgłaszania zdarzeń niepożądanych.

Zespół ds. Jakości

 

którego Przewodniczącym jest Kierownik Zespołu Poradni Specjalistycznych:

  • Tworzy kierunek działań i zmian dotyczących jakości i bezpieczeństwa leczenia
    w  Przychodni.
  • Realizuje i koordynuje zadania związane z utrzymaniem i doskonaleniem jakości
    oraz bezpieczeństwa leczenia .
  • Skupia wiedzę i zatwierdza plany w obszarach związanych z jakością i bezpieczeństwem leczenia.


Zespół ds. Zdarzeń Niepożądanych

 

którego Przewodniczącą jest Specjalista ds. Pielęgniarstwa i Nadzoru Epidemiologicznego:

  • Realizuje wymagania wynikające z procedury zgłaszania zdarzeń niepożądanych obowiązujących w Przychodni
  • Nadzoruje prowadzenie rejestru zdarzeń niepożądanych.
  • Dokonuje oceny i analizy zgłoszonych i zarejestrowanych zdarzeń niepożądanych.
  • Wprowadza działania zaradcze przeprowadzając szkolenia i aktualizując postępowanie w celu zwiększenia bezpieczeństwa.
  • Zarządza ryzykiem.

Plan szkoleń zewnętrznych i wewnętrznych

 

  • Opracowany w oparciu o zgłoszenia szkoleń przez kierowników jednostek i komórek organizacyjnych do Działu Kadr i zatwierdzany corocznie przez Prezesa Zarządu Zespołu Przychodni Specjalistycznych Sp. z o.o.
  • Plan szkoleń jest monitorowany pod względem realizacji szkoleń oraz jakości szkoleń i ich efektywności.
  • Szkolenia skutecznie podnoszą kompetencje pracowników zapewniając jakość i bezpieczeństwo udzielanych świadczeń.

Opisy stanowisk pracy

 

  • Każdy pracownik ma sporządzoną kartę zakresu obowiązków i odpowiedzialności
    oraz uprawnień pracownika .
  • Prowadzone są audyty wewnętrzne okresowe nie rzadziej niż raz w roku oceniające wykonywanie przez poszczególnych pracowników swojej pracy w zakresie przestrzegania procedur, efektywności i jakości.

Badanie opinii i doświadczeń pacjentów

 

  • Badanie prowadzone jest w sposób ciągły, na podstawie opracowanych
    przez Przychodnię ankiet dostosowanych do struktury organizacyjnej Przychodni
    oraz pacjentów.
  • Badanie koordynuje Sekcja ds. Organizacji Nadzoru i Promocji.
  • Wyniki badania są skutecznym wskaźnikiem zmian poprawy jakości i bezpieczeństwa.

Zespół Przychodni Specjalistycznych w Tarnowie
Sp. z o.o.
ul. Marii Skłodowskiej-Curie 1
ul. Mostowa 6
33-100 Tarnów

NIP: 8733250820
REGON: 851800010
BDO 000034332

KRS: 0000450920, Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie
XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Kapitał zakładowy: 22 102 000 zł (w całości opłacony)

2017 © - Zespół Przychodni Specjalistycznych Sp. z o.o. - Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie: Satis.net.pl

Czytanie treści Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support