Pacjenci zadowoleni z szybkiej terapii

Pierwsze miesiące funkcjonowania szybkiej ścieżki onkologicznej przyniosły pozytywne wrażenia pacjentów. – Życzyłbym sobie i wszystkim pacjentom, żeby służba zdrowia działała tak, jak to wyglądało w moim przypadku. Nigdzie nie musiałem chodzić czy dokonywać samodzielnej rejestracji.
Jedynie czekałem na telefon z informacją. Cały proces przebiegał bardzo szybko i sprawnie, z wielką wygodą dla pacjenta. Jestem mile zaskoczony i zadowolony – mówi pan Wojciech, którego ulga jest tym większa, gdyż nowotwór nie został potwierdzony.
Od początku roku w Zespole Przychodni Specjalistycznych w Tarnowie już 20 osób skorzystało z pakietu onkologicznego, z czego w 5 przypadkach podejrzenie choroby nowotworowej stwierdzono w poradni lekarza Podstawowej Opieki Zdrowotnej ZPS.
– Pozostali pacjenci zostali skierowani z naszych poradni specjalistycznych bądź innych placówek, działających nie tylko w Tarnowie, ale i Mędrzechowie czy Czarnej. Co ważne, u dziewięciu pacjentów nowotwór nie potwierdził się. Z kolei pozostałe osoby są na etapie pogłębionej diagnostyki lub konsylium. Rzeczywiście jest znacznie szybciej. Na przykład na badanie tomografem nie trzeba czekać dłużej niż tydzień – mówią Aldona Tabiś i Lilla Cyprowska. Koordynatorki medyczne dodają, że nie ma najmniejszych problemów z komunikacją z pacjentami, większość podaje nawet dwa numery telefoniczne.
Nieustannie rośnie liczba pacjentów pierwszorazowych. Ich liczba wynosi już około 2800. – Pacjenci nie kryją zadowolenia. Na tyle podoba im się sposób załatwiania formalności, że często przychodzą do nas także po zdiagnozowaniu, chociaż nasza rola kończy się wraz z zakończeniem tego procesu – tłumaczą koordynatorki medyczne.